TRČANJEM OSLOBAĐATE POZITIVNU ENERGIJU!!!

TRČANJEM OSLOBAĐATE POZITIVNU ENERGIJU!!!

TRČANJEM OSLOBAĐATE POZITIVNU ENERGIJU!!!

Znanstvenici su jednim istraživanjem ustanovili da trčanje potiče toliko pozitivnih aktivnosti u mozgu i da oslobađa veluku količinu pozitivne energije da ljudi nakon nekog vremena o tome postanu ovisni.

Otkrijte što se sve događa vašem tijelu u samo 30 minuta trčanja, učinite svome tijelu uslugu i počnite trčati!

Prvih nekoliko sekundi

Vaši mišići počinju koristiti adenozin trifosfat koji je glavni izvor energije unutar stanice. Stanica može normalno funkcionirati tek onda kada ima na raspolaganju dovoljnu količinu adenozin trifostata.

Prvih 90 sekundi

Kako bi otpustile što više adenozin trifosfata, stanice započinju razgradnju glikogena, oblika glukoze koji izgrađuje mišiće. Stanice će iskoristiti glukozu koja se nalazi u vašem krvotoku, zbog čega je tjelovježba dobra za snižavanje razine šećera u krvi.

Vaše tijelo počinje koristiti sve više glukoze. Mišići počinju oslobađati mliječnu kiselinu koja šalje signale mozgu da ste pod fizičkim stresom.

Idućih nekoliko minuta

Vaše srce počinje brže pumpati krv i usmjerava ju prema mišićima. Znatno manje krvi usmjerava dijelovima tijela kojima trenutno nije potrebna, kao što je probavni sustav.

Kako bi što bolje iskoristili glukozu, mišićima je potrebna povećana razina kisika zbog čega dolazi do brzog i otežanog disanja.

Trčanjem se aktivira najveći mišić tijela – gluteus maksimus (vaša stražnjica). Također se aktiviraju mišići nogu i trbuha koji vam pomažu u uspravnom držanju i kontroliranju pokreta. Počinjete trošiti kalorije i zalihe masti.

Trošenje glikogena i povećan unos kisika će podići razinu tjelesne temperature. Kako bi se ohladilo, tijelo počinje krv usmjeravati prema vašoj koži, zbog čega se javlja crvenilo. Dolazi do znojenja koje učinkovito hladi tijelo.

Idućih 10 minuta

Ako ste u pristojnoj formi, vaši mišići i njihova opskrba adenozin trifosfatom su dovoljni da bi nastavili trčati. Vaše tijelo može učinkovito prenositi kisik i trošiti masti i šećer.

Ako ste slabije tjelesne kondicije, opskrba adenozinom trifosfatom nije dovoljna da bi mišićima osigurali pravilan rad. Mišići ne mogu kisik dobiti dovoljno brzo, a mliječna kiselina se počinje sve više oslobađati. Svaka minuta će vam biti sve teža.

Nakon 30 minuta

Konačno je gotovo. S trčanja prelazite na hodanje, energija počinje padati, a disanje postupno postaje normalno.

Vjerojatno se osjećate odlično i imate veliku razinu energije. Vaš mozak oslobađa hormon dopamin. Velika je vjerojatnost da ćete htjeti pojesti nešto slatko. Nemojte se brinuti jer je glikogen potrošio molekule glukoze, stoga se unesene kalorije neće pretvoriti u mast, već u izvor energije.