10 KORAKA KAKO DA POVEĆATE ENERGIJU ZA TRČANJE

10 KORAKA KAKO DA POVEĆATE ENERGIJU ZA TRČANJE

Donosimo vam deste jednostavnh koraka kojima ćete povećati svoju energiju za trčanje:

  1. Jedite nemasne proteine

U svoju ishranu obavezno ubacite nemasno meso kao što je piletina, puretina, riba, zatim mliječnih proizvodi s niskim postotkom  masti. Unosom proteina bit ćete siti i imat ćete dovoljno energije u periodu između obroka.

  1. Izaberite zrele plodove

Kad god ste u prilici birajte zrele plodove. Oni sadrže više vlakana, treba im više vremena da se pripreme i tako ćete imati više energije nego da ste jeli jednostavne ugljikohidrate.

  1. Uzimajte dovoljno željeza

Manjak željeza je jako česta pojava, njega je čak teško i točno izmjeriti zbog  promjena koje se dešavaju u tijelu tijekom jednog dana. Trkačice moraju posebno da obrate pažnju i da unose željezo u većoj mjeri tijekom njihove mjesečnice.  Manjak željeza  je uzrok umora i može da utječe na cjelokupan učinak treninga. Kada vam se dešava da se umarate a da ne znate zašto, izvadite krv i provjerite koliki vam je nivo željeza u krvi. Da biste ste opskrbili dovoljnom količinom željeza jedite više crvenog mesa ili alternative bogate željezom kao što su pileći i pureći bataci i karabataci, losos, tunjevina ili žitarice (bogate željezom). Također je važno da unosite dovoljno vitamina C kroz voće i povrće jer on pospješuje apsorpciju željeza. Gledajte da uključite u svaki obrok paradajz, brokulu, a od voća bobičasto voće.

  1. Smanjite unos kofeina

Najbolje bi bilo kada biste izbacili kofein, ali ako to ne želite, svedite ga na jednu šalicu dnevno, bilo da je u pitanju kava ili neko drugo piće koje sadrži kofein. Kofein može da vas učini slabim, pa čak i nervoznim.

  1. Trenirajte redovno

Redovno treniranje će vas učiniti energičnijim, raspoloženijim i motiviranijim za svaki naredni trening. Kardiovaskularno vježbanje kao što je trčanje ili šetanje je najbolji način da se u vašem tijelu proizvede onaj dobro poznati ”sretni” hormon endorfin koji je zaslužan za vaše dobro raspoloženje. Imat ćete više energije za sve aktivnosti satima nakon svakog treninga.

  1. Dobro se naspavajte

Ovo je najprirodniji i najlakši način da se vaše tijelo odmori i oporavi od svih dnevnih napora.  Nije svakome potreban isti broj sati da se dobro naspava, ali optimalan broj je 7 do 8 sati sna i toliko vam treba da se osvježite i kvalitetno odmorite za naredni dan.

  1. Napravite nešto novo

Kada se zaglavite u svojoj dnevnoj rutini to ponekad može da vas iscrpi i učini da se osjećate kao da nemate energije. Osvježite svoje dnevne aktivnosti, iako to bilo da probate neku novu hranu, neke nove vježbe ili neka nova iskustva kako biste izbjegli da vam bude dosadno. Na ovaj način ćete se osjećati kao da ste uvijek u pokretu i spremni za novu akciju.

  1. Smanjite sjedenje

Kada sjedite cijeli dan za svojim radnim stolom desit će vam se da se osjećate mrzovoljno pri kraju dana i dosaditi vam. Zato, ustanite i razmrdajte se na svakih sat vremena, bilo da idete po čašu vode ili jednostavno da pogledate kroz prozor.

  1. Probajte aromaterapiju

Nemojte da budete lijeni  ili skeptični prema ovoj vrsti terapije. Mirisi kao što su limun, mentol ili đumbir mogu da učine da se osjećate raspoloženije i energičnije. Upalite mirišljavu svijeću  ili poprskajte prostoriju ovim mirisima i vidjet ćete da ćete uživati u njihovom efektu.

  1. Naravno – smanjite stres

Jedan od najvećih ubojica energije je upravo stres. Borite se s njim na sve moguće načine, slušajte vašu omiljenu muziku, čitajte dobre knjige, radite sve što volite i potrudite se ova borba traje svakoga dana.